Sterke punten
-Onze webshop heeft een creatief design, en onderscheidt zich zo van andere webshops. Via deze manier kunnen we klanten aantrekken.
-Een belangrijk punt voor ons is betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid. We willen onze klanten behouden door goed advies te geven, en door gegarandeerde levering te beloven.
Zwakke punten
-We hebben een kleine winstmarge op producten.
-Door onze keuze voor creatief design, gaat de overzichtelijkheid en vindbaarheid van de site achteruit.
Kansen
Productinnovatie
We kunnen het product dat wij leveren niet veranderen, als bedrijf kunnen we alleen de presentatie van ons product een uniek maken. Door een creatieve en aantrekkelijke website willen wij ons onderscheiden van de concurrent.
De ontwikkeling van HD dvd geeft ons in de toekomst een nieuw product, dit is een nieuwe kans maar doordat wij het product van de film producent verkopen, is het meer een kans voor hen dan voor ons. Wij zullen namelijk niet de enige aanbieder zijn die HD dvds verkoopt. Het is een product uitbreiding.
Verplaatsing van de productie naar het buitenland
Als online dvd winkel hebben wij geen eigen productie. Het product dat wij leveren wordt gefabriceerd door de film producten. Wij kopen de dvd in en verkopen deze doormiddel van onze webshop. Er is voor ons geen sprake van verplaatsing van de productie naar het buitenland.
Bedreigingen
De aanstaande ontwikkelingen van een substituut product.
De ontwikkelingen van de “HD-Dvd” en de “Blue Ray Disc” is zowel een kans als een bedreiging voor ons product. De consument volgt tegenwoordig de ontwikkelingen van de nieuwe dvds. Dit product heeft een veel hoger kwaliteit gehalten dan de huidige dvd. Tv’s worden aangepast om HD te ondersteunen en de HD-dvd spelers worden al verkocht. Er is dus een grote kans dat de dvd verdrukt gaat worden op de markt en daarvoor in plaats de HD-dvd of de Blue ray disc komt.
Aanstaande verslechtering van het economische klimaat.
De Nederlandse economie zit op het moment in een stijgende lijn. De afgelopen jaren waren slecht maar Nederland kruipt nu weer uit een diepte punt. Het resultaat hiervan is dat mensen meer besteden. Dit is uiteraard positief voor onze verkoop resultaten.
Verliezen van draagvlak door slechte resultaten.
Doordat wij als relatief kleine dvd winkel geen gebruik maken van grote reclame campagnes zoals onze concurrenten, Zullen wij vooral nieuwe klanten moeten werven door mond op mond reclame. Tevreden klanten zijn hierbij essentieel, anders krijgen wij negatieve mond op mond reclame. Dit maakt ons bedrijf gevoelig voor slechte resultaten, want dit zal resulteren in een vermindering van het aantal klanten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
he, goed bezig
mond op mond reclame? *nomnomnom*
Zou je in je SWOT niet meer aandacht moeten hebben voor concurrenten? Klantenservice is goed, maar als je concurrenten dat ook goed voor elkaar hebben dan is het niet bepaald een voordeel.