Om wat meer te weten te komen over onze doelgroep, hebben we persona’s gemaakt. Zo weten we wat de doelgroep voor eigenschappen heeft, en zo kunnen we dus beter analyseren hoe we onze webshop moeten maken.
Yoeri Veldtkamp (20 jaar)
Yoeri is een 20 jarige jongeman, die studeert in Amsterdam. Hij doet een creatieve opleiding en let dus ook erg op de vormgeving van voorwerpen. Zijn hobby’s zijn films, basketbal en af en toe een computerspelletje. Hij zit vaak achter internet, en haalt regelmatig producten als spellen en films via internet. Hij was op zoek naar een webshop die anders in dan anderen. Toen kwam hij onze webshop tegen. Yoeri houdt er van om met vrienden een filmpje te kijken met een kratje Bavaria erbij, voor het uitgaan. Hij houdt van hedendaagse en populaire films.
Iris de Jong (16 jaar)
Iris zit nog op de middelbare school. Ze zit in het laatste jaar van haar MBO opleiding. Ze houdt van films kijken en uitgaan. Op de foto zie je haar in betere tijden, want sinds vorig jaar zit ze in een rolstoel omdat ze een ongeluk met de auto heeft gehad. Ze houdt er niet van veel achter de computer te zitten en is dus vaak te vinden achter de televisie, of met vriendinnen. Omdat er niet altijd iets leuks te zien is op tv, kijks ze vaak films. Ze verzamelt veel films, voornamelijk dvd’s uit de ‘mainstream’ dus de meest populaire films van deze tijd. Omdat ze niet veel achter de pc zit, kan ze er ook nog niet zo goed meer omgaan. Het enige waar ze de computer voor gebruikt is verslagen schrijven en met vriendinnen praten via msn. Maar ze wil wel dvd’s via internet bestellen, omdat het in de winkel altijd een probleem is met haar rolstoel. Ze wil graag een webshop met de hedendaagse dvd’s, en een webshop met hele goede klantvriendelijkheid, dat vind ze heel belangrijk.
Tim Wielink (32 jaar)
Dit is een succesvolle zakenman. Hij heeft een vrouw en 2 kinderen van 5 en 7 jaar. Hij heeft een hoog inkomen en laat dat merken ook. 2 Dikke BMW’s voor de deur, en een jacht in de haven. Hij houdt erg van zijn kinderen, en laat dat merken ook. Hij trakteert ze vaak op een verassing. De kinderen houden erg van teken en animatiefilms, zoals Happy Feet en Cars. Hij wil een webshop die er goed en verzorgd uitziet, en met een goede betrouwbaarheid. Hij weet best wel wat af van webshops omdat hij regelmatigwat online bestelt, dus het navigeren op zo’n site is geen probleem voor hem.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)