Persona voor Aston Martin

Bij deze opdracht moesten we een persona omschrijven voor een wereldmerk. Een persona is een verzonnen persoon, dat past in de doelgroep van een merk. Ik heb gekozen voor een duur automerk, Aston Martin. Ik vind de doelgroep van automerken altijd erg kenmerkend, en vooral voor de duurdere merken. De mensen die een dure sportwagen als een aston martin aanschaffen, doen dat niet alleen omdat ze hem mooi vinden, maar ook omdat het merk bij hen past.

Henk-Jan (34)

Henk-Jan is een welvarende man. Hij heeft de zaakjes voor elkaar. Hij is een miljonair, want hij is directeur van een tv maatschappij. Hij heeft een vrouw en 2 kinderen, waar hij veel van houdt. Zijn tweede liefde is zijn auto. En dat is niet zomaar een auto, het is een Aston Martin DB9. In het weekend, als hij eindelijk eens vrije tijd heeft, gaat hij vaak een eindje rijden. Vaak gaat hij dan over de grens naar Duitsland, zodat hij zijn kilometervreter eens flink op de staart kan trappen. Hij is niet zomaar in het bezig gekomen van een Aston Martin. Henk-Jan moest eerst bewijzen dat hij een Aston Martin waard was, door middel van rijvaardigheden etc. Hij hoort bij de vereniging van Aston Martin bezitters in Nederland, waar zo’n beetje alleen maar miljonairs zitten.

0 reacties: